(^_^)

(^_^)
Hati Hidup Jika BersamaNYA

Tuesday 21 June 2011

-Aku Milik Tuhan-



 
Buntu aku seketika di jalanan,
Tatkala disengat ujian bisanya meluluhkan semangat juangku,
Nafsu-nafsi senyum pada goyahnya si iman,
Aku kabur,
Ku anggap manisnya madu sebenarnya duri tajam menikam,
Tetapi ku tidak bisa menghalang,
Kelemahan terus mengorak langkah membuka lembaran,
Si ‘dia’ berpesta girang,
Si iman merah matanya mengalirkan air kesedihan,
Terus alpa hatiku ditenggelami dunia,
Hingga sesat di jalanan……..

Tetapi Engkau,
Tidak sesaat letih,
Titipan kasihMu tidak pernah kering,
Kau lindungi kejahilanku dengan hidayahMu,
Kau tutupi kedhaifanku dengan rahmatMu,
Malu untukku angkatkan tangan meminta ihsan,
Namun ku tetap gagahkannya,
Hatiku menangis mengadu cinta,
Kuatkan aku,bantulah aku,
Agar jalan itu tidakku lalui lagi,
Kerana esok atau lusa,
Pasti ku akan kembali,
Kerana aku milikMu………..


DambacintaMu,

Hadi al-HaDi

No comments: